Об’єднання зусиль проти сексизму в рекламі: стратегічна сесія Держпродспоживслужби та ІҐКР

опубліковано 29 вересня 2025 року о 10:53

18-19 вересня 2025 року відбулася щорічна стратегічна сесія, присвячена об'єднанню зусиль Індустріального Ґендерного Комітету з Реклами (ІҐКР) та Держпродспоживслужби щодо запобігання появі сексистської реклами. У заході взяв участь представник Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області .

Реклама формує світогляд суспільства, впливає на уявлення про соціальні ролі та цінності. Використання принизливих, дискримінаційних чи сексистських образів не лише порушує гідність людини, а й закріплює шкідливі стереотипи. Саме тому Держпродспоживслужба системно контролює цю сферу, розглядає звернення громадян та притягує порушників до відповідальності.

Під час  сесії обговорювалися такі питання:

  • аналіз роботи Держпродспоживслужби за 2024 рік та перше півріччя 2025 року; 
  • результати роботи регіональних підрозділів Держпродспоживслужби;
  • психологія міжособистісного спілкування в професійній сфері; 
  • емоційна стійкість та стрес-менеджмент у конфліктних ситуаціях;
  • розглянуто приклади дискримінаційної реклами в регіонах.

Нагадаємо, що 08 січня 2022 року набрали чинності зміни до Закону України «Про рекламу» (підстава Закон України від 10.09.2021 № 1750-ІХ), якими дано визначення понять «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі».

Так, дискримінаційна реклама – це реклама, яка вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.

Дискримінаційна реклама за ознакою статі – реклама, яка: містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини; принижує гідність людини за ознакою статі; демонструє насильство за ознакою статі; містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.

Законодавство України забороняє поширення будь-якої дискримінаційної реклами, зокрема й за ознакою статі. Водночас, зображення жінки в рекламі косметики або тіла в рекламі спідньої білизни вважаються доречними, якщо це відповідає контексту. 

 Принагідно інформуємо, що протягом першого півріччя 2025 Головним управління виявлено 16 рекламних сюжетів, які порушували норми недискримінаційної реклами за ознакою статі. За результатами розгляду таких справ, розповсюдження дискримінаційних реклам зупинялось, а винних осіб було притягнуто до відповідальності.

У випадках, коли реклама містить інформацію або зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності, або містить ознаки дискримінаційної реклами, слід звертатись до Головного управління Держпродспоживслужби у Тернопільській області.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux