Як відстояти свої права в сфері житлово-комунальних послуг? Рекомендації від фахівців Держпродспоживслужби

опубліковано 17 серпня 2023 року о 11:39

   Часто до Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами звертаються споживачі щодо неякісно наданих послуг з утримання житлових будинків та прибудинкових територій. Під час розмови із споживачами спостерігається, що переважна більшість мешканців будинків не знають, як відстояти свої права в сфері житлово-комунальних послуг.

   Отож, споживач має право одержувати вчасно якісні житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг.

   Одним із найдієвіших та необхідних інструментів захисту прав споживача у разі, якщо такі послуги не надаються або ж надаються неякісно, не в повному обсязі є складання у письмовій формі акту-претензії, без якого всі претензії до виконавця житлово-комунальних послуг будуть безрезультативними.

   Чинним законодавством визначено порядок складання актів-претензій та їх подання виконавцеві послуг.

   Акт-претензія - це документ встановленої форми, що складається виконавцем комунальної послуги та споживачем у разі ненадання або надання не в повному обсязі житлово-комунальних послуг, та який є підставою для здійснення перерахунку суми оплати за них.

   Форма акту-претензії є чітко визначеною та затверджена додатком до Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг.

   Порядок оформлення та подачі претензії визначається статтею 27 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

   Так, у разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг.

   Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

   Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

   Коли виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) не прибув в установлений строк або необґрунтовано відмовив підписати акт-претензію, такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях - якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом.

   Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).

   Якщо споживач звернувся з актом-претензією, а виконавцем послуг встановлено, що роботи зазначені у акті провести неможливо, здійснюється перерахунок вартості ненаданих послуг споживачу протягом наступного місяця з дати отримання виконавцем акта-претензії відповідно до Постанови КМУ від 11.12.2013р. № 970 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі перерви в їх наданні, ненадання або надання не в повному обсязі».

   У разі відмови в задоволенні споживачу його прав передбачених Законом України «Про захист прав споживачів», «Про житлово-комунальні послуги», останній має право звернутися із скаргою оформленою відповідно до Закону України «Про звернення громадян» в територіальний орган Держпродспоживслужби за місцем здійснення господарської діяльності суб’єктом господарювання.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux