За І півріччя 2024 року до Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області надійшло 302 звернення громадян з приводу порушення їх прав як споживачів. При цьому в письмовому вигляді поступило 46 звернень, з урядової "гарячої лінії" отримано 11 скарг та на особистому прийомі отримано 245 усних звернень.
У звітному періоді спеціалістами Управління розглянуто 297 звернень, з них на 48 – надано роз’яснення, 249 звернень задоволено, а також повернуто коштів споживачам в сумі 110,15 тис.грн.
Як показує аналіз звернень за 1 півріччя 2024 року, розглянуто:
- у сфері торгівлі - 176 звернень (59,26%), з них 29 звернень щодо придбання продукції через мережу Інтернет, поза торговельними або офісними приміщеннями, при укладанні договору на відстані;
- у сфері послуг - 121 звернення (40,74%), з них 38 звернень щодо неналежно наданих послуг житлово-комунальними господарствами, а саме:
6 – щодо надання роз’яснень стосовно нарахувань за опалення місць загального користування (2 письмових та 4 усних);
7 - щодо неналежно наданих послуг з управління багатоквартирним будинком ( 1письмове, 6 усних);
4 - щодо нарахування за розподіл газу (1 письмове, 3 усних);
17 – щодо нарахування за водопостачання по загально будинковому лічильнику (6 – письмових, 11 – усних);
3 – щодо здійснення перерахунку за електропостачання ( 2 письмових, 1 усне).
1 - щодо укладення договору про управління побутовими відходами з виконавцем послуги
Відповідно до наказу №91 від 01.04.2024 року Про рішення щодо здійснення протягом періоду воєнного стану позапланових заходів державного нагляду у сфері житлово-комунальних послуг, в 2 кварталі, на підставі звернень споживачів, здійснено 4 позапланові заходи державного нагляду (контролю) у сфері надання житлово-комунальних послуг», а саме: 2 – неправомірного нарахування за водопостачання, та 2 проведення перерахунку за електропостачання.