Сектором контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства протягом 1 півріччя 2025 року досліджено 380 рекламоносіїв, за результатами чого встановлено 50 порушень вимог рекламного законодавства (заведено відповідні справи).
Типові порушення, виявлені під час здійснення контролю:
- реклама електронних сигарет та тютюнових виробів;
- зовнішня, внутрішня та Інтернет-реклама алкогольних напоїв;
- реклама про зниження ціни на товар без дати початку та закінчення дії знижки;
- реклама об’єктів будівництва, будівель, приміщень;
- реклама, розміщена не державною мовою;
- дискримінаційна реклама за ознакою статі;
- використання в рекламі зображень фізичних осіб без їх письмової згоди;
- реклама лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації без тексту попередження такого змісту: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я", що займає не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами.
- недобросовісна реклама, яка вводить або може ввести в оману споживачів реклами, завдати шкоди особам, державі чи суспільству внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження.
Протягом 1 півріччя 2025 року за порушення законодавства про рекламу винесено 40 рішень про накладення штрафу на загальну суму 126,525 тис. грн.
Протягом звітного періоду до Головного управління надійшло 8 скарг щодо порушення вимог антитютнонового законодавства, з яких 2 перебувають на розгляді.
Проведено 4 позапланових заходи державного нагляду (контролю) та встановлено порушення вимог антитютюнового законодавства у 3 суб’єктів господарювання.
Виявлені порушення:
За виявлені порушення антитютюнового законодавства протягом 1 півріччя 2025 року винесено 3 постанови про накладення стягнень відповідно до статті 20 Закону №2899-IV на загальну суму 34,0 тис. грн.
Просвітницька діяльність:
Спеціалістами сектору проведено 6 семінарів з органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями та суб’єктами господарювання щодо дотримання вимог антитютюнового законодавства та законодавства про рекламу.
Організовано та проведено 4 навчальні заходи для учнівської молоді та студентів освітніх закладів Тернопільщини. У рамках заходів роз’яснено основні вимоги законодавства про захист прав споживачів, обмеження і заборони щодо тютюнопаління, а також надано інформаційні матеріали для розміщення в закладах.
В рамках регіональної платформи «Діалог влади та бізнесу», за ініціативи Тернопільської обласної військової адміністрації, проведено онлайн-захід на тему: «Основні вимоги про рекламу та дотримання антитютюнового законодавства».
Заголом за звітний період розміщено 17 інформаційно-роз’яснювальних публікацій щодо діяльності сектору.
Спеціалісти сектору й надалі здійснюють контроль за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства, а також провадять активну просвітницьку та інформаційну діяльність.