До Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами звернулась мешканка Тернопільщини щодо порушення її прав при придбанні освітнього онлайн-курсу вартістю 1 200 доларів США. За словами заявниці, інформаційні послуги були надані частково, курс не відповідав умовам, які були заявлені на етапі укладання договору, а частина навчальної програми взагалі не реалізовувалась.
Попри неякісне надання послуги та невиконання значної частини програми, суб’єкт господарювання відмовив у частковому поверненні коштів.
Фахівці Управління надали заявниці консультацію передбачену Законом України «Про захист прав споживачів». За підтримки Управління, споживачці було надано допомогу у складанні письмового звернення до виконавця послуг. Завдяки професійно сформульованій претензії та належному обґрунтуванню правової позиції, споживачці вдалося повернути повну суму сплачених коштів.
Рекомендації для споживачів при придбанні онлайн-послуг:
-Фіксуйте умови договору. Перед оплатою збережіть опис курсу, програму, обіцяні результати, вартість і терміни надання послуг.
-Зберігайте платіжні документи та листування. Це — основа вашого доказового матеріалу при захисті прав.
-Перевіряйте надійність виконавця. Вивчайте відгуки, звертайте увагу на наявність контактів, ідентифікаційних даних (ЄДРПОУ, ліцензій тощо).
-У разі порушення умов — звертайтесь письмово до виконавця. Вимагайте компенсації або повернення коштів.
Не ігноруйте порушення. Якщо виконавець ігнорує звернення або відмовляється задовольнити вимоги — звертайтесь до територіального органу Держпродспоживслужби.
Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області наголошує: споживачі мають право на отримання якісних послуг відповідно до умов договору, а у випадку порушень — на відшкодування збитків.
У разі необхідності звертайтесь за адресою:
Або до Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами: