Права споживача під час надання послуг з ремонту і пошиття одягу. Рекомендації від фахівців Держпродспоживслужби

опубліковано 27 вересня 2023 року о 16:10

   Будь-яка людина хоча б раз зверталась до суб’єктів господарювання щодо послуг з ремонту і пошиття швейних виробів.

   Отож, яким чином здійснюється прийом та видача замовлення, а також як повинні надаватися відповідні послуги?

   Одержання, оформлення, виконання та видавання замовлень з ремонту і пошиття швейних і хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів (далі - вироби) здійснюються відповідно до вимог Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023р. № 614 та Інструкцією щодо надання послуг з ремонту і пошиття швейних і хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів, яка затверджена наказом Українського союзу об'єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 № 20.

   В об’єкті надання побутових послуг на видному і доступному для споживача місці розташовується куточок споживача, де розміщуються:

  • загальні відомості про виконавця:

- для юридичних осіб: найменування юридичної особи (відокремленого підрозділу), місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, номер телефону;

- для фізичних осіб - підприємців: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), фактична адреса об’єкта надання побутових послуг, номер телефону;

- офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що забезпечують захист прав споживачів;

- відомості про працівників, які обслуговують споживача (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);

- перелік побутових послуг, що надаються;

- зразки матеріалів та виробів (у каталогах, буклетах, проспектах тощо);

- ціни і тарифи на побутові послуги, матеріали та вироби, затверджені виконавцем;

- перелік категорій громадян, яким законодавчими актами установлені пільги.

   Інформація надається споживачу відповідно до Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.

   Підприємства і фізичні особи (виконавці) повинні забезпечити високу професійну етику обслуговування (культуру мови, доброзичливе ставлення до замовника, професійну грамотність, ознайомити замовника з вимогами нормативних документів, які належать до цих послуг).

   Замовлення оформлюється договором (квитанцією). Приймальник під час оформлення замовлення на пошиття виробів повинен надати замовнику професійну консультацію і узгодити з ним модель (ескіз, малюнок) виробу, розмір, фасон, матеріали, фурнітуру і т. ін., що підтверджується підписом замовника.

   До договору можуть додаватися специфікація, опис, ескіз або інший документ, засвідчений підписами виконавця і споживача.

   Під час приймання замовлення на пошиття швейних, хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів, ремонт, пошиття та в’язання трикотажних виробів виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (модель (ескіз, малюнок) виробу, розмір, фасон, матеріали, пряжу та її колір, фурнітуру тощо), що підтверджується підписом споживача.

   Замовлення на пошиття та в’язання виробів можуть оформлюватися як за зразками-моделями, так і за індивідуальними замовленнями.

   Пошиття та ремонт швейних, хутряних виробів, виробів із шкіри, головних уборів, ремонт, пошиття та в’язання трикотажних виробів може виконуватися як з матеріалів виконавця, так і з матеріалів споживача.

   У ремонт не приймаються мокрі та забруднені вироби, а також вироби, що мають ослаблення тканини, трикотажного полотна, яке неможливо усунути.

   Хутряні вироби, що приймаються у ремонт, вимірюються за довжиною і шириною, а одяг за довжиною і шириною нижнього краю виробу та обводу грудей.

   Під час приймання замовлення на ремонт виробів виконавець визначає ступінь їх зносу за наявності вад - незначний, середній та значний:

-незначний (20-30 відсотків) - вироби малозношені із незначними потертостями, скачуванням ворсу, зміною інтенсивності кольору, потовщенням від нерівності пряжі, пошкодженням швів, спущеними петлями (в один ряд) на окремих ділянках полотна, забрудненням та плямами, що не піддавалися пранню, хімічному чищенню або перефарбуванню і не мають пошкодження волокон та поривів, у тому числі пряжі;

-середній (40-50 відсотків) - вироби ношені, вигорілі, потерті, прані, чищені або перефарбовані, із зваленим ворсом, мають незначні здири лицьового шару шкіри, витравлені місця від дії поту, хімікатів, світла і тривалого тертя, запали від порушення режиму прасування, відшарування та деформацію внутрішньої прокладки на комірах, манжетах, бортах, дірки на закритих ділянках, обтріпування на кінцях виробів, спущені петлі (в два ряди) на окремих ділянках та перекіс або деформацію окремих деталей трикотажного виробу;

-значний (60-70 відсотків) - вироби реставровані, що піддавалися пранню, штопанню, хімічному чищенню та перефарбуванню, мають значну витертість (лисини), розриви, дірки на відкритих ділянках, спущені петлі та значну деформацію трикотажного виробу, плями, що зіпсували колір та волокно тканини, трикотажного виробу, значні здири лицьової поверхні шкіри.

   Виконавець повідомляє споживачу про ступінь зносу швейних, хутряних та трикотажних виробів, виробів із шкіри та головних уборів до приймання їх в ремонт.

   Розрахунки за надані побутові послуги здійснюються в готівковій та/або в безготівковій формі відповідно до законодавства.

   Споживачу в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ, що підтверджує факт надання побутової послуги.

   У разі часткової оплати після кожної завершеної та сплаченої операції з надання побутової послуги споживачу видається розрахунковий документ.

   Споживач за участю виконавця приймає результати наданої побутової послуги. У разі незадовільного результату або встановлення недоліків наданої побутової послуги складається акт або інший документ, що засвідчує приймання.

   Надана побутова послуга повинна відповідати вимогам щодо якості, визначеним у договорі або передбаченим законодавством, протягом усього гарантійного строку.

   Якщо у договорі не встановлено гарантійний строк на надану побутову послугу, виконавець повинен зробити відмітку про гарантію якості у договорі та/або розрахунковому документі.

   Гарантія якості наданої побутової послуги поширюється на все, що становить результат її надання, якщо інше не встановлено договором.

   Вимога споживача про безоплатне усунення недоліків у наданій побутовій послузі протягом гарантійного строку розглядається після пред’явлення договору та/або розрахункового документа.

   Споживачі, котрі знають свої права під час замовлення, можуть проконтролювати порядок надання послуг з пошиття виробів та зменшити ризики порушення суб’єктом господарювання законодавства про захист прав споживачів.

   У разі порушення Ваших прав, як споживача, рекомендуємо звертатись із скаргою оформленою відповідно до Закону України «Про звернення громадян» в Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області, за адресою: вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux