Спеціалістами відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Кременецького районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області 13-15.01.2025 проведено наради із керівниками загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів у Шумській та Почаївській територіальних громадах Кременецького району. В ході нарад розглянуто питання щодо особливостей організації харчування дітей у закладах освіти відповідно до вимог Постанови КМУ від 24 березня 2021 року №305 "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення і відпочинку" та Постанови Кабінету Міністрів України №1145, яка регулює порядок надання субвенцій з держбюджету для фінансування шкільного харчування.
З метою ефективного впровадження реформи системи шкільного харчування, набуття педагогічними працівниками та керівниками закладів освіти відповідних компетентностей щодо виконання норм харчування та формування навичок здорового харчування учнів обговорено актуальні питання організації харчування учасників освітнього процесу, а саме:
- складання меню з урахуванням змін у законодавстві;
- дотримання гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів на потужностях, розташованих у закладах загальної середньої освіти;
- створення належних умов організації повноцінного, якісного, безпечного та збалансованого харчування;
- недостатній обсяг фінансування з місцевих бюджетів на виконання норм харчування;
- забезпечення кадрами (кухарями, медичними працівниками);
Особливу увагу звернуто на профілактиці харчових отруєнь в організованих дитячих колективах, дотримання санітарно-гігієнічних вимог до особистої гігієни персоналу, а також проходження обов’язкових медичних оглядів.
Присутніх проінформовано про підсумки проведених моніторингових лабораторних досліджень у закладах освіти за 2024рік, забезпечення організації лабораторного контролю керівниками навчальних закладів у 2025 році, вчасне усунення порушень, виявлених при моніторингових обстеженнях, та шляхи вирішення проблемних питань з якими зіткнулися заклади освіти під час функціонування в умовах воєнного стану.
Наради відбулися в форматі діалогу (запитання – відповідь).