Відвідуючи салони краси, ми сподіваємось отримати обіцяний результат та чудовий настрій, адже сьогодні б`юті-індустрія приваблює нас не тільки різноманітним спектром послуг, а ще й доступністю.
Однак, іноді результат роботи майстра в салоні краси може не тільки не порадувати та розчарувати, а й завдати шкоди здоров'ю.
Основними законодавчими актами, що регулюють відносини між споживачами послуг та виконавцями, є Закон України «Про захист прав споживачів», який встановлює основні права споживачів та визначає механізм реалізації державного захисту їхніх прав та Постанова КМУ «Про затвердження правил побутового обслуговування населення» регулює особливості надання побутових послуг населенню, до яких належать послуги салонів краси, обов'язки виконавців, а також права споживачів побутових послуг.
Так, згідно Правил виконавець зобов’язаний:
Обслуговування споживача здійснюється державною мовою відповідно до Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. На прохання споживача його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.
Варто зауважити, що працівники салону зобов’язані надати клієнту достовірну інформацію про якість косметично-парфумерних засобів і їх застосування, на вимогу споживача надати документи, що підтверджують якість та безпеку на ці препарати та обладнання. Споживач має право перевірити строк придатності, якість косметично-парфумерних засобів. При їх застосуванні майстер повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.
Якщо ж процедура закінчилася будь-якими ускладненнями (алергічними реакціями, погіршенням стану здоров'я), а клієнта до того ж не попередили про можливість виникнення таких реакцій організму, то споживач має право пред'явити претензії косметологу чи керівнику салону і навіть звернутися до суду.
Крім того, важливим для клієнтів є наявність кутка споживача, що свідчить про відповідальне ставлення до додержання вимог та прав споживачів в об’єкті надання побутових послуг, який розхміщується на видному і доступному для споживача місці (з яким відвідувач має право ознайомитись) та повинен містити:
загальні відомості про виконавця:
Якщо вас з якихось причин не задовольняють послуги закладу, ви маєте право відповідно до ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів» вимагати:
1) безоплатного усунення недоліків у наданій послузі у розумний строк;
2) відповідного зменшення ціни наданої послуги;
3) безоплатного повторного надання послуги;
4) відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків наданої послуги своїми силами чи із залученням третьої особи;
5) якщо після надання послуги ви виявили істотні недоліки результату послуги, зокрема, зачіска, яку вам зробили, не відповідає тій, яку ви замовляли, і виправити її неможливо, в такому випадку споживач має право вимагати повернення коштів.
Виконавець не несе відповідальності за недоліки у наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли не з його вини.
Обов’язковим фактором для захисту своїх прав є отримання розрахункового документу, що засвідчує факт надання послуг. На жаль, на практиці цим нехтують, адже в разі відсутності розрахункового документа (касового чеку, квитанції тощо) споживач при наданні неякісних послуг та порушень Правил не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, тому що не зможе довести, що отримував послуги саме в цьому закладі.
Важливо! У випадку, якщо неякісна послуга була надана надомним майстром, ви маєте право звернутись до органів Національної поліції України, а також до територіальних органів Державної фіскальної служби України із заявою про незаконне заняття підприємницькою діяльністю певною особою.