Забруднену річ не завжди можна просто випрати, іноді їй потрібна хімчистка, особливо це стосується верхнього одягу. Але нерідко речі повертаються з хімчистки зіпсованими. Що робити в таких випадках, розповімо по порядку.
Одержання, оформлення, виконання та видавання замовлень з хімічної чистки та фарбування (перефарбування) виробів здійснюються відповідно до вимог Правил побутового обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.1999 № 974 «Про внесення змін до Правил побутового обслуговування населення» та Інструкцією щодо надання послуг з хімічної чистки та фарбування (перефарбування) виробів, затвердженої наказом Українського союзу об'єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 № 20.
Приймаючи річ в хімчистку, суб’єкт господарювання зобов'язаний видати документ - квитанцію, яка є Вашим договором з підприємством побутового обслуговування.
Перш, ніж підписувати видану квитанцію, уважно вивчіть її зміст. Необхідно знати, що в квитанції в обов'язковому порядку повинні міститися:
-найменування та місцезнаходження субєкта господарювання;
-прізвище, ініціали, адреса і телефон замовника;
-вид послуги (роботи);
-найменування виробу, його колір, склад, комплектність, фурнітуру, ступінь зносу виробу;
-дата прийому замовлення і термін його виконання;
-вартість послуги.
При оформленні замовлення замовник своїм підписом підтверджує згоду щодо вартості виробу, відсотку зносу, виду обробки, наявних дефектів, а також ознайомлення його про можливість проявлення прихованих дефектів та усадки виробу після обробки.
Особливу увагу необхідно приділити графі, де вказується ступінь зносу речі. Тут працівники хімчистки дуже часто хитрують, зазначаючи завищений ступінь.
Для виробів, що приймаються в обробку, установлено чотири ступені зносу:
-знос 10 відсотків - вироби, які не були в ужитку і на довгому зберіганні, не мають дефектів виготовлення, пошкодження волокон і забарвлення;
-знос 30 відсотків - вироби малозношені із незначним забрудненням та заплямуванням, які не піддавались пранню, хімічній чистці або перефарбуванню і не змінили свого забарвлення;
-знос 50 відсотків - вироби ношені, прані, чищені, перефарбовані, вигорілі; із збитим ворсом, потерті, із спущеними петлями; з невеликими поривами та штопанням;
-знос 75 відсотків - вироби дуже забруднені, що піддавалися пранню, хімічній чистці, перефарбуванню, реставровані, мають витертість і вигорілі місця, припали, штопання, розриви, спущені петлі, плями, що зіпсували колір і волокна тканини.
Під час видачі замовлення приймальник повинен перевірити якість виконання послуги в присутності замовника. Споживач має право на перевірку якості наданих послуг та їх відповідності замовленню.
Відповідно до ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення недоліків у виконаній роботі споживач має право на свій вибір вимагати:
1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі у розумний строк;
2)відповідного зменшення ціни виконаної роботи;
3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи своїми силами чи із залученням третьої особи;
5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.
Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором.
Виконавець зобов'язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли у зв'язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).
Якщо Вам повертають неякісно очищені або зіпсовані речі - зверніться до адміністрації закладу з письмовою скаргою. До скарги додайте копію квитанції з хімчистки та копії інших документів, що можуть бути доказами у справі (копія документа, що засвідчує вартість речі, копія довідки про оціночну вартість речі тощо).