Щоденно кожен з нас без винятку стикається з обманом та обрахунками, обслуговуванням неналежного рівня, некоректною поведінкою водіїв маршрутного таксі та іншими випадками порушення перевізниками Правил надання послуг пасажирським автомобільним транспортом.
Які порушення зустрічалися найчастіше? В салоні автобуса відсутня необхідна для пасажира інформація, водії не видають квитки, не оголошують назви та тривалість зупинки, розпочинають рух до повного закриття дверей, зупиняють транспортні засоби для посадки та висадки пасажирів на відстані більше ніж 0,5 метра від краю проїжджої частини дороги, розмовляють по телефону під час руху. І тим самим порушують Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997р.
Так, згідно п. 27 вищезазначених Правил у салоні автобуса розміщується така інформація:
- витяг із цих Правил у частині прав та обов’язків водія і пасажира, а на міському маршруті - витяг із Правил користування міським пасажирським автомобільним транспортом;
- позначення входу та виходу;
- відомості про розмір штрафу за безквитковий проїзд і перевезення неоплаченого багажу;
- відомості про автомобільного перевізника та страховика (найменування, адреса і телефон);
- загальна пасажиромісткість із зазначенням окремо кількості місць для сидіння пасажирів;
- позначення місць розташування аварійних виходів (із зазначенням способу їх відчинення), вогнегасника, аптечки та кнопки екстреної зупинки;
- написи "Не курити", "Місця для пасажирів з дітьми та осіб з інвалідністю" з одночасним їх дублюванням міжнародним символом доступності та знаком дитячого візка (на міських та приміських маршрутах);
- нумерація місць під час здійснення міжміських та міжнародних перевезень;
- позначення місць для інвалідів рельєфною піктограмою.
Розміри та освітлення інформаційних написів повинні бути такими, щоб їх можна було прочитати у світлу і темну пору доби:
- в салоні автобуса - з відстані не менш як 1 метр;
- на передньому та задньому трафаретах - з відстані не менш як 15 метрів, на боковому - не менш як 3 метри.
Інформація, що розміщується на автобусах та в салонах автобусів, повинна відповідати потребам пасажирів із порушенням зору.
Також згідно пп. 16 п. 147 Правил, водій автобуса зобов’язаний дотримуватися визначеного маршруту та розкладу руху автобуса, а також продавати квитки пасажирам до початку руху автобуса у передбачених законодавством випадках.
Проблема захисту прав споживачів залишається актуальною, потребує постійного контролю та втручання з боку держави та органів місцевого самоврядування.
Звертаємо увагу, що при порушенні Ваших прав як споживачів, виявленні порушень Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту – звертайтеся в Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області за адресою: вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль із скаргою оформленою відповідно до Закону України «Про звернення громадян», а саме із зазначенням назви суб’єкта господарювання, його місцем розташування, номером маршруту автобуса, який здійснює перевезення, а також його державним номерним знаком, прізвищем та ініціалами водія.