Безпечні покупки в інтернеті: поради від фахівців Держпродспоживслужби

опубліковано 10 липня 2023 року о 15:16

   Сьогодні торгівля успішна не лише в інтернет-магазинах, а й на спеціальних сайтах-платформах або аукціонах, на яких продаються все: від техніки до використаного одягу чи іграшок.

    Також, неабиякої популярності набрала торгівля у соціальних мережах, де торгують взуттям, парфумами, одягом, технікою та іншим. Враховуючи на те, що продавець та покупець не мають можливості навіть побачити один одного, ризикують двоє: покупець не отримати товар, а продавець – гроші за нього.

   Часто бувають випадки, коли замовляєш товар, але бажаної покупки так і не дочекався. За умовами продавця, покупець повинен одразу оплатити певну суму, наприклад 50 чи 75 відсотків від суми вартості товару та чекати досить тривалий час, на своє замовлення. Зважаючи на те, що такий товар коштує інколи вдвічі дешевше, люди йдуть на ризик та замовляють його переказуючи немалі кошти.

   Але ні за місяць, ні за два, товар не надходить. Спочатку продавець пояснює, що замовлення відправлено, потім розказує, що у зв’язку із великою кількістю замовлень він не встигає одразу всім вислати, а згодом взагалі перестає відповідати  на телефонні дзвінки, а сайт або його сторінка у соціальних мережах зникає.

   Шукати його та вимагати повернути кошти справа майже марна. Знайти його практично неможливо оскільки такий продавець найчастіше є просто фізичною особою, а не суб’єктом господарювання.

   Однак, купувати товари на відстані можна. Щоправда, потрібно бути впевненим у репутації продавця.

   Про те, що маєте справу з добросовісним Інтернет – магазином, необхідно дотримуватись кількох порад:

1. Перевірити протягом якого часу діє магазин. Більше довіри викликають ті, які працюють вже декілька років та мають непогану репутацію. Таким продавцям не вигідно обманювати клієнта, адже слава про недобросовісного торговця швидко пошириться і заробити не вдасться.

2. Почитайте відгуки про роботу сайту або продавця. Не довіряйте великій кількості позитивних вражень, адже їх часто пишуть на замовлення або самі продавці. Відгуки повинні бути адекватними.

3. Потрібно пересвідчитись чи зазначено найменування продавця, його місцезнаходження та порядок прийняття претензій.

4. Зверніть увагу на рахунок, куди перераховуєте гроші: якщо отримувач, вказаний у чеку відрізняється від того, кому мали заплатити, не вірте та не купуйте.

5. Сам товар, який замовляєте, також має бути реальним. Якщо це щось на зразок таблеток від усіх болячок, будьте готові, що вас дурять. Теж саме, якщо це одяг відомого бренду за кількасот гривень або техніку, яка зазвичай вартує в кілька разів дорожче, або який ще не випускається виробником.

6. Вимагайте у продавця надсилати, Вам, разом із товаром розрахунковий документ встановленої форми.

   Якщо обидві сторони спілкувалися лише в соціальних мережах або телефоном, то у разі виникнення будь-яких спірних питань, довести про що саме вони домовилися, буде не просто. Особливо, якщо ця домовленість усна й не підтверджена жодним документом.

   При отриманні товару неналежної якості, Ви маєте право вимагати, аби продавець його обміняв на товар належної якості або повернув кошти (якщо доведете, на яку конкретно якість давали згоду). Якщо ж обіцяна річ не прийшла, а вже оплачено хоча б частину її вартості, то дії продавця можна розцінювати як шахрайство і Ви можете звернутися до правоохоронних органів із письмовою заявою про порушення ваших прав

   Якщо Ви все ж таки ризикуєте і робите попередню оплату, то подбайте, щоб було підтвердження того, що гроші перерахували саме за товар, а не просто здійснили переказ власних коштів. У замовленні має бути вказано характеристики товару, модель, його вартість та інші умови.

   Разом з тим, якщо споживач бачив товар лише на фото в Інтернеті й замовив його, а в результаті отримав річ, яка не відповідає всім бажаним характеристикам і очікуванням, то довести обман з боку продавця майже неможливо, адже клієнт фактично погодився на придбання товару, зображеного на картинці, не уточнивши його реальних характеристик.

   Отже, перед здійсненням дороговартісних покупок або тих, котрі викликають у Вас якісь сумніви, рекомендуємо звернутись в Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області для отримання кваліфікованої консультації за адресою: бульвар Тараса Шевченка, 11, м. Тернопіль або ж за телефоном (0352)52-83-71.




Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux