Головне управління Держпродспоживслужби
в Тернопільській області
Головне управління Держпродспоживслужби
в Тернопільській області
УНИКАЙТЕ ПРИДБАННЯ ШВИДКОПСУВНИХ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ НА СТИХІЙНИХ ЧИ НЕСАНКЦІОНОВАНИХ РИНКАХ!
Протягом першого півріччя 2020 року спеціалісти Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області проводили, як планові, так і позапланові перевірки підконтрольних об’єктів. Результати діяльності – у матеріалі.
Якщо Ви реалізуєте товари, які мають істотну соціальну значущість або віднесені до товарів протиепідемічного призначення (переліки таких товарів визначені постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 341) та плануєте збільшити роздрібні ціни на 5 і більше відсотків, Ви зобов’язанні задекларувати зміну цін.
Сектор з питань запобігання корупції Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області нагадує, що 31 травня 2020 року завершується термін подання щорічних декларацій та декларацій після звільнення за 2019 рік особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, який було продовжено Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)». Наголошуємо, що в останні дні перед завершенням чергового етапу електронного декларування, у зв’язку з великим навантаженням на систему, можуть виникати технічні збої у роботі вебсайту Національного агентства. Виходячи з вищевикладеного, рекомендуємо не відкладати подання електронної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, до останнього дня.
Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області повідомляє про оновлення фітосанітарних вимог при імпорті пшениці до Туреччини. До переліку карантинних організмів Туреччини, крім Tilletia indica, додались Tilletia controversa, Tilletia caries, Tilletia foetida. Таким чином, вантажі заражені Tilletia indica, Tilletia controversa, Tilletia caries, Tilletia foetida заборонені до ввезення у Туреччину.
Основним нормативним актом, що регламентує діяльність в даній сфері послуг є Закон України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» від 10 січня 2002 року № 2918-III. Вимоги безпосередньо до джерел питного водопостачання встановлено ДСТУ 4808:2007 «Джерела централізованого питного водопостачання. Гігієнічні та екологічні вимоги щодо якості води і правила вибирання», а вимоги до якості питної води ДСанПіНом 2.2.4-171-10 "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною".
26 березня 2020 року вступає в дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зменшення тиску на бізнес з боку органів ринкового нагляду» (далі – Закон). Закон направлений на забезпечення цивілізованого та прозорого ринку, боротьби з недобросовісною конкуренцією та іншими практиками нелегального чи напівлегального виробництва та імпорту нехарчової продукції, розумного балансу між суспільними інтересами та інтересами і правами підприємців.
Управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області інформує про те, що вступають в дію Рішення Ради Євразійської економічної комісії від 08.08.2019 №74 «Про внесення змін до деяких рішень Ради Євразійської економічної комісії». Відповідно, внесені зміни до Єдиних карантинних фітосанітарних вимог, які пред’являються до підкарантинної продукції та підкарантинних об’єктів на митному кордоні та на митній території Євразійського економічного союзу, затверджені Рішенням Ради Євразійської економічної комісії від 30.11.2019 №157 та до Єдиного переліку карантинних об’єктів Євразійського економічного союзу, затверджені Рішенням Ради Євразійської економічної комісії від 30.11.2019 №158.
31 жовтня 2018 року постановою Кабінету Міністрів України № 896 затверджено «Порядок визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження», а постанову Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 402 “Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, яка підлягає державному ветеринарно-санітарному контролю та нагляду, і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною ветеринарною та фітосанітарною службою” визнано такою, що втратила чинність.
Згідно ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 39 від 10.02.2016 р. «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам», в державі створено реєстр операторів ринку харчових продуктів.
Реєстрації підлягають потужності, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Оператор ринку харчових продуктів, який використовує потужність, зобов’язаний подати заяву відповідного зразка до територіального органу Держпродспоживслужби НЕ ПІЗНІШЕ ніж за 10 календарних днів до початку роботи потужності та за 15 днів отримати інформацію про державну реєстрацію потужності.
Заяву для реєстрації можна завантажити за посиланням - ЗАЯВА про державну реєстрацію потужності.
Державна реєстрація здійснюється безкоштовно.
Ст. 65 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин» передбачає адміністративну відповідальність за порушення законодавства про безпечність харчових продуктів та роботу незареєстрованих потужностей. Так, за виробництво та/або обіг харчових продуктів або кормів з використанням незареєстрованої потужності, якщо обов’язковість її державної реєстрації встановлена законом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі двадцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців - у розмірі одинадцяти мінімальних заробітних плат. Робота по встановленню незареєстрованих об’єктів з виробництва та обігу харчових продуктів, а також притягнення до відповідальності посадових та фізичних осіб, проводиться в ході планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю).
Від початку проведення державної реєстрації потужностей операторів ринку в Тернопільській області до реєстру внесено 7605 суб’єктів господарювання (станом на 09.01.2019 року), із них 1487 операторів ринку зареєстровано у місті Тернополі, а протягом 2018 року на території області зареєстровано 1114 операторів ринку.
Державний ринковий нагляд – діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.
Діяльність пов’язана з використанням радіоактивних речовин та інших джерел іонізуючого випромінювання врегульовано рядом нормативно-правових актів, зокрема санітарного законодавства, а саме: ДГН "Норми радіаційної безпеки України (НРБУ-97)", ДГН "Норми радіаційної безпеки України, доповнення: Радіаційний захист від джерел потенційного опромінення (НРБУ-97/Д-2000)"; ДСП 6.177-2005-09-02 "Основні санітарні правила забезпечення радіаційної безпеки України"; ДСанПіН 6.6.3-150-2007 "Гігієнічні вимоги до влаштування та експлуатації рентгенівських кабінетів і проведення рентгенологічних процедур" якими і передбачено ряд заходів, спрямованих на захист життя та здоров’я населення, одним з яких є необхідність отримання дозволу (санітарного паспорта) на роботи з радіоактивними речовинами та іншими джерелами іонізуючого випромінювання (документального засвідчення наявності належних умов роботи з ними). Даний дозвіл відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» і Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» віднесений до адміністративних послуг.
Традиційно, з настанням літа розпочинається оздоровча кампанія та виникає необхідність здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду та контролю за діяльністю оздоровчих таборів.
Згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, окрім іншого, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги.
У зв'язку з набуттям чинності Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" з 2 серпня 2017 року Кабінет міністрів надав роз'яснення, як обліковуватимуть тепло і воду згідно з новим законом.