Головне управління Держпродспоживслужби

в Тернопільській області

Телефон гарячої лінії:  

(0352) 52-10-10

Порада споживачам: Як уникнути шахрайства купуючи товар через мережу інтернет?


На сьогоднішній день дуже актуальною є тема про те, як не стати жертвою шахраїв, здійснюючи покупки в мережі інтернеті. Зараз практично будь-яка людина має можливість здійснювати покупки в інтернеті отримуючи доступ до найширшого вибору асортименту. Такі придбання мають ряд недоліків, одним з яких є ризик натрапити на нечесних суб’єктів господарювання.

   Найбільш схильні до цього ризику люди, які здійснюють покупки по приватним оголошенням, проте навіть за солідним, на перший погляд, інтернет магазином можуть ховатися зловмисники. Отож, як здійснювати покупки в інтернеті і не стати жертвою обману.

   Здійснюючи покупки в традиційному магазині, ми завжди можемо оглянути товар з усіх боків, помацати і купити тільки в тому випадку, якщо він здасться нам якісним. У той же час, здійснюючи покупки в інтернеті, ми не можемо: оглянути товар, перевірити його за органолептичними показниками, переконатися у відсутності недоліків, перевірити його роботу, розмір та інше. Таким чином, купівля в інтернеті грунтується переважно на довірі та інтуїції. Проте бажання заощадити спонукає нас ризикувати.

   Під час здійснення покупки через інтернет слід грамотно і детально обговорити з продавцем всі ключові умови покупки: найменування і характеристики товару, стан товару, вартість, спосіб доставки, номери телефонів, скайп, e-mail, номери рахунків, електронних гаманців та можливість одержання товарного чеку або договору купівлі-продажу.

   Якщо ви купуєте що-небудь у приватної особи, то необхідно бути надзвичайно обережним. Можна попросити підтвердити фотографіями наявність товару та його стан, отримати якомога більше інформації про продавця. Коли продавець буде фотографувати товар, було б добре, щоб він знаходився поряд з ним, тобто, щоб можна було ідентифікувати, що це дійсно належить йому.

   Найбільшим ризиком бути обманутим під час купівлі товару через мережу – це товар куплений по передоплаті. Зараз всі поштові служби пропонують послуги оплати після перевірки самого товару, тому намагайтеся узгодити з продавцем саме такий спосіб оплати.

   Платіж після перевірки якості захищає від ризиків як продавця, так і покупця. Більшість інтернет магазинів готові працювати на таких умовах, тому, якщо в якомусь одному у вас вимагають передоплату — краще зверніться в інший, де є можливість оплатити при отриманні.

   Основними ознаками, які вказують, що Вас хочуть обманути є:

   1. Відсутня адреса і телефон, все спілкування пропонується вести через електронну пошту або програми обміну миттєвими повідомленнями;

   2. Відсутнє реальне ім’я продавця, людина ховається за псевдонімом.

   3. Продавець зареєстрований на сервісі недавно, його оголошення про продаж тільки одне;

   4. Відсутнє фото товару, або ж використано не особисте фото, а фото з інтернету;

   5. Занадто занижена ціна товару в порівнянні з аналогами у інших продавців.

   6. Продавець вимагає повну передоплату;

   7. Продавець приймає оплату тільки на анонімні реквізити: електронні платіжні системи, поповнення мобільного телефону і т.п.;

   8. Продавець приймає оплату на ім’я іншої людини;

   Якщо після покупки товару через інтернет фізична особа-підприємець відмовляє Вам у реалізації Ваших прав, а саме: обміну товару на інший, якщо перший не підійшов за своїми характеристиками або ж товар виявився не якісним, рекоментуємо звертатися із скаргою в Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області.

   Якщо ж Ви все таки купили товар через інтернет у приватної особи, а продавець пропав, зв’язок з продавцем обривається. Рекомендуємо написати в правоохоронні органи заяву про факт шахрайства, приклавши всі наявні у вас листування, документи, що підтверджують перерахування грошей, скріншот сторінки, де було розміщено оголошення.