Головне управління Держпродспоживслужби

в Тернопільській області

Телефон гарячої лінії:  

(0352) 52-10-10

Інформація про результати роботи Управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Тернопільській області за I півріччя 2017 року


Відділ ринкового та метрологічного нагляду
 Протягом I півріччя 2017 року відділом ринкового та метрологічного нагляду Управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Тернопільській області було проведено 20 планових виїзних перевірок характеристик продукції у її розповсюджувачів та 4 позапланові перевірки, відповідно до Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" на підставі повідомлень про продукцію, що не відповідає встановленим вимогам та/або становить серйозний ризик.
Під час здійснення перевірок характеристик продукції: дитячого одягу та взуття, дитячих іграшок; електричного та електронного обладнання, приладів, що працюють на газоподібному паливі, мийних засобів для прання або чищення відділом ринкового та метрологічного нагляду перевірено 1500 одиниць продукції, з яких 370 одиниць продукції не відповідає встановленим вимогам.
 За результатами перевірок суб'єктам господарювання видано 11 рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо обмеження надання продукції на ринку шляхом усунення формальної невідповідності.
 За розповсюдження продукції, що не відповідає вимогам Технічних регламентів до 8 суб'єктів господарювання застосовано штрафні санкції, згідно Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" в сумі 11,475 тис.грн, які сплачені в добровільному порядку.

    Відділ у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства
 Протягом I півріччя 2017 року спеціалістами Управління проведено 10 перевірок суб’єктів господарювання сфери торгівлі і послуг (2 перевірки згідно затвердженого комплексного плану та 8 перевірок – згідно звернень громадян). Під час яких встановлено порушення в 5 суб’єктів господарювання, а саме відмова споживачу у реалізації його прав установлених ч.1 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів», реалізація товарів без необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації, реалізація товару, строк придатності якого минув, порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання роботи, надання послуги.
Всього перевірено якість товарів на суму 16,101 тис.грн. Забраковано та знято з реалізації товарів на суму 13,331 тис.грн.
За результатами перевірок за порушення законодавства про захист прав споживачів суб’єктам господарювання було видано приписи щодо усунення порушень вимог законодавства.
Також досліджено 205 рекламоносіїв та встановлено 4 порушення дотримання вимог рекламного законодавства в друкованих засобах масової інформації.
Протягом I півріччя 2017 року до Управління захисту споживачів надійшло 329 звернень громадян з приводу порушення їх прав як споживачів. При цьому отримано 263 звернень на особистому прийомі, в письмовому вигляді поступило - 41 та з урядової "гарячої лінії" - 22 звернень.
 Спеціалістами Управління розглянуто 316 звернень, з них - 7 надіслано за належністю, на 308 – надано роз’яснення, по 6 зверненнях повернуто кошти в сумі 26,740 тис.грн.
 Як показує аналіз звернень за I півріччя 2017 року, розглянуто:
- з питань якості продовольчих товарів - 6 звернень (1,9%);
- з питань якості непродовольчих товарів - 123 звернень (38,92%);
- щодо якості наданих послуг – 196 звернень (62,03%), з них 4 звернення щодо неналежного надання послуг житлово-комунальними господарствами та 2 звернення щодо надання фінансових та банківських послуг.
- щодо придбання товарів через інтернет – 11 звернень.
 З метою попередження причин, що породжують скарги, спеціалісти Управління захисту споживачів виступають з роз’ясненнями вимог законодавства про захист прав споживачів (18) в засобах масової інформації (радіо, телебаченні, пресі).