Головне управління Держпродспоживслужби

в Тернопільській області

Телефон гарячої лінії:  

(0352) 52-10-10

Жителі Тернопільщини мають право звернутися зі скаргами або зверненнями, вирішення яких входить до компетенції Держпродспоживслужби: вимоги до оформлення


 Згідно зі ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України такого права, є Закон України “Про звернення громадян” ( далі Закон). 

Звернення – це викладені в письмовій або усній формі пропозиції, заяви та скарги, оформлені згідно з чинним законодавством.   

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.                      

Відповідно до ст.5 Закону, письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

До письмових звернень відносяться також електронні звернення, які можна надіслати до Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області  з використанням засобів електронного зв’язку, на електронну адресу: [email protected] письмові - за допомогою засобів поштового зв’язку (46008, м.Тернопіль, вул. Микулинецька,20). З вимогами до оформлення звернень можна ознайомитися тут.

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті.

Крім того, необхідно звернути увагу на те, що звернення обов’язково повинно мати таку інформацію:

-про організаційно-правову форму (ФОП, ТОВ, ПП тощо) та назву суб’єкта господарювання,його місцезнаходження, яким порушено права споживача;

-детальний опис порушення прав споживачів;

-також, за наявності, до звернень необхідно додати копії документів або інших матеріалів, які підтверджують порушення.

Неповне, усне звернення без документального підтвердження  не надає Управлінню захисту споживачів можливостей для об’єктивного, неупередженого розгляду та вжиття заходів.