Головне управління Держпродспоживслужби

в Тернопільській області

Телефон гарячої лінії:  

(0352) 52-10-10

За перший квартал цього року спеціалісти Держпродспоживслужби притягнули до відповідальності 18 осіб, які порушували законодавство про захист прав споживачів


  За 1 квартал 2021 року спеціалісти відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг здійснили 11 перевірок  щодо дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів, з них 2  згідно затвердженого плану та 9 згідно звернень громадян.

Під час проведення перевірок встановлені наступні порушення:

  • відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та продавця;
  • невиконання або  несвоєчасне  виконання  припису про усунення порушень  прав  споживачів;
  • реалізація товарів строк придатності  яких  минув; 
  • невидача квитків пасажирам;
  • відсутність інформації про перевізника;
  • недовага та обрахунок;
  • при наданні послуг замовникам не забезпечено видачу документів встановленої форми при розрахунку;
  • невідповідність ярликів цін.

У 1 кварталі 2021 року спеціалісти перевірили якість товарів на суму 18 194 грн., забраковали  товарів на суму 14 522 грн.

За результатами перевірок за вказаний період за порушення законодавства про захист прав споживачів до адміністративної відповідальності притягнули 14 осіб та наклали адміністративних санкцій на суму 2550 грн, в добровільному порядку сплачено 2 380 грн. До відповідальності згідно ст.23 Закону України «Про захист прав споживачів» притягнули 4 суб’єкта господарювання та наклали адміністративно-господарських санкцій на суму – 2 195 грн, в добровільному порядку сплачено – 2195 грн.

Розгляд звернень

За  звітний період до  Управління захисту споживачів  надійшло 214 звернень громадян з приводу порушення їх прав як споживачів. При цьому на  особистому  прийомі отримали 171 скаргу, в письмовому вигляді поступило 31 звернення, з урядової "гарячої лінії" отримали 12 скарг.

Протягом 1 кварталу спеціалісти Управління розглянули 206 звернень, з них на 180 – надано роз’яснення, 26  звернень задоволено та повернуто коштів споживачам в сумі 94 873 грн.

Як показує аналіз  звернень за 1 квартал 2021 року,  розглянуто:

- з питань якості  продовольчих товарів – 13 звернення (6,31%);     

- з питань якості непродовольчих товарів - 103 звернень (50%);

- щодо якості наданих послуг – 98 звернення  (47,57%), з них 19 звернень щодо неналежного надання послуг житлово-комунальними господарствами.