Головне управління Держпродспоживслужби

в Тернопільській області

Телефон гарячої лінії:  

(0352) 52-10-10

У Тернополі виявили недобросовісну рекламу


  До Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області надійшла скарга щодо виявлення реклами із використанням зображення державних символів інших держав біля магазину «Продукти з Європи» на вул. Шептицького у Тернополі. За результатами перевірки встановили, що розповсюджувач реклами порушив вимоги законодавстава ст.7, ст.8 ст.10 ЗУ «Про рекламу», оскільки в тексті «продукти з Європи ми пропонуємо найкраще» використано заборонені твердження, що дискредитують товари інших осіб та використано зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій.

  Проаналізувавши матеріали справи спеціалісти Управління захисту споживачів з’ясували, що зазначене твердження безпідставно виокремлює товари, які реалізовують в магазині. Тому фахівці винесли рішення про визнання даної реклами недобросовісною та зупинили її розповсюдження. Даного підприємця оштрафували на суму 750 гривень.

  Ще одне порушення розповсюдження реклами із використанням зображення державних символів інших держав та використання в рекламі тексту іноземною мовою виявлили біля магазину «Товари з Європи» на вул. Шептицького у Тернополі. Під час розгляду справи спеціалісти встановили, що дана реклама порушує вимоги ст.6, ст.8. ЗУ «Про рекламу», оскільки на ній зображений прапор іноземної держави та текст реклами написаний іноземною мовою, («ТОВАРИ  з ЄВРОПИ м’ясні вироби MADE IN EUROPE»), зо заборонено законодавством. Підприємця оштрафували на суму 750 гривень.

ДОВІДКА. Характерними порушеннями, які допускаються при розміщенні реклами є порушення загальних вимог для реклами. Однак протягом останнього часу спостерігається  негативна тенденція щодо розповсюдження недобросовісної реклами.

Основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди. Реклама не повинна підривати довіру суспільства до реклами та повинна відповідати  принципам добросовісної конкуренції.

Реклама,  в якій товар чи послуга представляється як унікальні,  з рекламними твердженнями «кращий», «найкращий», «абсолютно», «єдиний», «найнижчі», «найякісніші» може бути визнана недобросовісною. Тобто, в недобросовісній рекламі використовується інформація, яка містить неповні відомості про рекламований товар (створюючи  враження про деякі переваги, яких товар насправді не має, або відомості, які є достовірними тільки за наявності додаткових умов, не зазначених у рекламі).

Відповідно до Закону України «Про рекламу» -  недобросовісною є реклама, яка вводить або може ввести в оману споживачів реклами, завдати шкоди особам, державі чи суспільству внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, замовчування, порушення вимог часу, місця і способу розповсюдження.

Наголошуємо, що відповідно до цього Закону, недобросовісна реклама в Україні заборонена.