Головне управління Держпродспоживслужби

в Тернопільській області

Телефон гарячої лінії:  

(0352) 52-10-10

Що варто знати любителям інтернет-шопінгу?


 Як правильно купувати в інтернет-магазинах

  Не так давно мало хто задумувався над тим, де краще купувати товари - після роботи всі йшли по магазинах або ринках. Тепер ми купуємо сидячи вдома, біля монітору комп’ютера чи екрану телефона, а не бігаєм по місту, шукаючи товар дешевше. З іншого боку, це заняття здається небезпечним - адже віртуальна покупка може принести масу розчарувань…

"Плюси" та "мінуси" інтернет-покупок

  Незаперечною перевагою інтернет-шопінгу є і буде економія часу. Сьогодні це дуже важливий нюанс. На другому місці - економія грошей. Товари в інтернет-магазинах зазвичай дешевші, ніж товари в звичайних магазинах. Це пояснюється відсутністю витрат на утримання торговельного приміщення, оплати заробітної плати продавців та інших витрат, пов’язаних із утриманням такого магазину. Пошукавши годинку-другу, в мережі, цілком реально знайти ексклюзивний одяг, дефіцитний товар або раритетну річ. В інтернет-магазинах також бувають сезонні розпродажі та знижки. Такі покупки, як правило, ще й доставляються безкоштовно.

Мінус онлайн-шопінгу це - суттєвий ризик. Не факт, що ви не натрапите на шахраїв і просто не віддасте їм свої кошти. Не факт, що товар доставлять вчасно, що ви отримаєте саме той товар, який замовили. Існує також ризик пошкодження замовлення при транспортуванні, втрати посилки і т.д.

Як обрати магазин

Найважливіше - обрати правильний магазин. Солідний магазин працює не перший рік, має в наявності широкий асортимент товарів, вказує свою юридичну адресу, банківські реквізити, номер телефону і, найважливіше, це – видають квитанцію про покупку . Менеджери чітко  відповідають на поставлені споживачем питання, а не стараються ухилитись від відповіді. Для оплати товарів пропонується кілька способів. Не зайвим буде почитати відгуки про магазин, подзвонити на його міський телефон. Пильність в цьому питанні важлива! Адже в мережі швидко з’являються і так само швидко й закриваються, магазини-одноденки і тоді ні про заміну товару, ні про гарантію не буде й мови.

Що можна придбавати в мережі інтернет?

Купити там можна все. Але чи варто? Дуже важливо при замовленні одягу та взуття – це чітко вказати розмір, колір та інші характеристики . Так, річ, яка не підійшла, можна потім замінити, але це займе деякий час.

Парфуми і креми краще спочатку вибрати в звичайному магазині. Запах словами не передаси, а крем може викликати алергію. Тому не лінуйтеся сходити в супермаркет парфумерії, визначитись з ароматом і скористатися пробниками кремів. Також, буде не зайвим, запитати у продавця документи, щодо якості такого товару.

Дуже уважним потрібно бути при покупці техніки. Тут є маса підводних каменів! Так, в інтернет-магазинах на одиниці побутової техніки можна зекономити немалі суми, але перевірити її можливо тільки якщо товар пересилається накладеним платежем. Також варто переконатися в наявності фіскального чеку, правильно заповненого гарантійного талону та технічної документації на таку техніку.

Якому способу оплати віддати перевагу

Якщо ви хочете уникнути проблем - оплачуйте товар після доставки. Так ви зможете переконатися в цілісності товару і віддасте гроші кур'єру або працівнику пошти безпосередньо після огляду.

Оплачувати кошти наперед або вносити якусь передплату можна лише на офіційних сайтах у великих торговельних мережах. В інших випадках, Ви робите це на свій страх і ризик.

Права покупців

Деякі недобросовісні магазини відмовляються виконувати вимоги Закону Про захист прав споживачів, посилаючись на те, що його дія не поширюється на покупки, зроблені в інтернеті. Насправді Закон «працює» і в мережі. Ви, як покупець, маєте право обміняти або повернути товар протягом 14 днів, і отримати назад витрачені гроші або ж віддати поламаний товар на гарантій ремонт. Тільки от насправді зробити це часом дуже не просто. Переговори з магазином заходять в глухий кут або магазин просто «зникає». А служби доставки відповідальність за дії продавця не несуть. Тому тут дуже корисним виявляється попереднє вивчення відгуків про магазин, про його дії в разі повернення або обміну товарів.

Для повернення товару Вам необхідно представити продавцю розрахунковий документ, який підтверджує покупку, а також гарантійний талон, якщо мова йде про проведення гарантійного ремонту.

Якщо ж у Вас виникли проблеми після покупки в інтернет магазинах, звертайтеся в Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області за адресою: вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль  із скаргою оформленою відповідно до Закону України «Про звернення громадян», або ж приходьте особисто в Управління захисту споживачів за адресою: бульвар Шевченка, 11, м. Тернопіль. Також Ви можете зателефонувати за номером телефону 52-10-10 або ж 52-83-71.