Головне управління Держпродспоживслужби

в Тернопільській області

Телефон гарячої лінії:  

(0352) 52-10-10

Гарнатійний ремонт побутової техніки. Поради споживачам


         До Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області почастішали звернення від споживачів щодо відмови у проведенні гарантійного ремонту технічно складних побутових товарів або ж  щодо його довготривалості.

         Питання захисту прав споживачів під час гарантійного ремонту регулюються статями 7 та 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі-Закон) та Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затвердженим постановою КМУ від 11.04.2002 № 506.

         Часто можна почути, як працівники магазину відправляють споживача в сервісний центр або знаходять масу причин, щоб відмовити в безкоштовному і своєчасному ремонті.

         З вимогою про безоплатне усунення недоліків, споживач відповідно до  ст. 8 Закону, має право звернутися за своїм вибором до продавця, у якого був придбаний товар, до виробника або підприємства, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача у формі письмової заяви. Якщо споживач вирішив звернутися в сервісний центр, то слід звертатися в ті з них, які вказані виробником в експлуатаційних документах.

         До заяви, додається копія чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Заяву рекомендуємо писати у двох примірниках, один з яких передається виконавцю, а інший, з відміткою про її отримання та датою, залишається у споживача. Якщо її відмовляються прийняти, то слід відправити поштою, рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення.

         Виконавець повинен усунути недоліки товару протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги споживачем. Зазначений строк може бути збільшений лише за згодою сторін. Тому, якщо в квитанції про прийом товару в ремонт зазначено інший, більш тривалий термін ремонту, споживач має право не підписувати її і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів.

         На час ремонту товару, споживач має право в письмовій формі вимагати надання у користування (з доставкою за рахунок виконавця, якщо товар великогабаритний або його вага перевищує 5 кг) аналогічного товару належної якості, тобто товару, що володіє тими ж основними споживчими властивостями.

         Перелік товарів, які на письмову вимогу надаються споживачеві з обмінного фонду, затверджено постановою КМУ від 19.03.1994 р. № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».

         За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

         При виконанні гарантійного ремонту, гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті.

   У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

         Варто зазначити, що Законом передбачено і випадок відмови в гарантійному ремонті – це порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Але цей факт має довести сторона, до якої споживач пред’явив вимогу про безоплатне усунення недоліків.